2e week op de helft - Reisverslag uit Varde, Denemarken van Rick Simons - WaarBenJij.nu 2e week op de helft - Reisverslag uit Varde, Denemarken van Rick Simons - WaarBenJij.nu

2e week op de helft

Door: Rick Simons

Blijf op de hoogte en volg Rick

16 September 2016 | Denemarken, Varde

Het is alweer Donderdag de tijd vliegt voorbij, vandaag komt de loonwerker balen persen van 5 ha we hadden 22 ronde balen in wikkelfolie. Samen met de buurjongen die hier ook stage loopt heb ik de wikkelpakken naar de boerderij gereden, hij op de shovel en ik op de trekker met een platte wagen. Toen we de balen op de wagen hadden geladen en terug waren op de boerderij pakten we de balen eraf en overal zaten kleine gaatjes in dus wij gekeken hoe dat kwam. Bleek het dat er popnagels te ver uitstaken die achter de folie bleven hangen en daar kwamen al de gaatjes van. Vrijdagochtend kuilvoer gesneden en een mengwagen krachtvoer gemaakt, dat wil zeggen alle bijproducten voor 2 dagen in de mengwagen en dan lossen in de schuur zodat het laden overdag sneller gaat. Vrijdag middag was het een beurs bij Helle Halle het was een melkersfestival waar koeien werden gekeurd en allerlei kraampjes stonden die dingen verkochten. Ook stonden er mechanisatie bedrijven ( foto's toegevoegd).

• 20 September 2016 - 18:56

Ad Van Tuyl:

Hoi Rick,

Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Je doet ook veel verschillende soorten werkzaamheden en dat is dan ook zeer leerzaam. Heb je ketose bij de koeien getest via het bloed, urine of melk?
    Veel plezier nog en als er iets is dan hoor ik het graag.

Groeten,
    Ad

• 23 September 2016 - 12:45

Ad Van Tuyl:

Hoi Rick,

Ik heb gebeld met je stagebedrijf en ze zijn super tevreden over je dus de complimenten. Leuk om te horen dat ze nog nooit zo'n goede stageloper hebben gehad.
    Denk je aan je urenstaat en als je samen met hun je beoordelingsformulier invult is dat nog een mooi moment om je stage te evalueren.

Groeten,
    Ad